Retningslinjer Covid 19 for Kråkene Moss
Gjennomføring av kamper
Spillerne skal:
- Holde seg hjemme fra kamp hvis de er syke eller ikke føler seg i form. Ved mistanke om smitte, må de testes og lagleder varsles.
- Vaske hendene før og etter kamp.
- Bruke antibac jevnlig.
- Holde avstand til lagkamerater og voksne (unntatt i kampsituasjoner).
- Er man satt i karantene, så skal man forbli hjemme til karantenetiden er over.
Lagledere/foreldre på lagene sørger for:
- Vaske/desinfisere dørhåndtak og blandebatterier i garderober før og etter bruk. Lagleder utfører – eller delegerer.
- Påser at smittevernreglene følges på laget.
- Lagleder varsler styreleder ved mistanke om smitte.
- Lagene utpeker corona-vakter som følger opp smittevernet i hallen under kamper.
- Lagleder må melde til bortelag at de melder inn antall foreldre som kommer. Maks 1 forelder pr. spiller.
Lagenes oppmøte tider til kamp:
- Lagenes oppmøte tid før kamp settes til maks 1 time før kampstart.
- Det vil være corona vakten som slipper inn lagene og anviser til garderobe når ishallen er klar.
Corona-vaktenes oppgaver:
- Sikre at alle overholder avstandskrav på minst 1 meter.
- Samtlige lag setter opp Corona vakter. Bruker gul vest. Under kamp skal det være minimum 2 coronavakter.
- Corona-vakt skal være klar minimum 1 time før kamp.(før lagene kommer)
- Møter lagene og slipper de inn når klart.
- Coronavakter skal ha på seg gul vest. Lagene sørger for dette.
- Corona-vaktene sørger for:
- At alle spriter hendene på vei inn.
- At det aldri er mer enn 50 publikummere i hallen under kamp. Publikum registrerer seg med QR kode før de kommer inn i hallen.
- Når grensen på 50 er nådd, skal de som kommer avvises.
- Spillere fra andre trinn, kan ikke være i ishall og se kamp. Det er kun det gjeldende laget som får ha tilskuere.
- Går runder og sjekker at folk sitter på oppmerkede områder og at ingen sitter ved siden av hverandre.
- At det ikke oppstår kø og trengsel i og utenfor kiosk og ved inngang til tribunene.
- Overflater sprites etter arrangementets slutt.
Garderobe/dusj:
- Her skal spillere holde så stor avstand fra andre som praktisk mulig, minimum 1 meter.
- Dusjing frarådes.
Ved dusjing skal det:
-holdes god avstand i dusjen. Dette betyr maks tre i dusjene av gangen.
-rengjøres og sprites etter bruk
Garderoben skal tømmes raskt etter kamp pga. rengjøring.
- Spillerne må ut av garderoben så raskt som mulig etter kamp. Flater må vaskes før nytt lag skal inn.
- Hospitanter tillates i garderoben under kamper de skal spille.
Publikum under kamp:
- Alle MÅ registrere seg via QR kode før de går inn i hallen.
- Publikum slippes inn i hall, maks 20 min før kampstart.
- Tribune skal være tømt før nye publikummere slippes inn.
- Maks: 50 plasser
- Kun 1 forelder pr barn kan være publikum. Arrangører, spillere, trener apparat går utenom maks antall på 50 personer.
- Sitt med god avstand- sitt kun på markerte plasser (plasser uten X). Gjelder også familie.
- Unngå kø og trengsel. Ikke stå i veien for andre.
- Når kampen er slutt, tømmes tribuner umiddelbart. Utganger som benyttes er branndør ved ismaskin (hjemmesupportere) og branndør ved slipebu (bortesupportere). Ingen går via kiosk og hovedinngang.
- Overflater sprites etter slutt.
NB!!! DET ER ALLES ANSVAR Å OPPRETTHOLDE DE REGLER OG RUTINER SOM ER BESKREVET. VI HAR ALLE ET FELLES ANSVAR FOR Å UNNGÅ SMITTESPREDNING.
PÅSE ALLTID Å HOLDE MINIMUM 1 METERS AVSTAND.
I TILLEGG GJELDER SMITTEVERNSVEILEDEREN FRA FORBUNDET.
/ Styret